Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Mokesčio mokėtojo turto areštas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokesčio mokėtojo turto areštas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Finansų teisės rašto darbas. Mokesčiai, mokesčio mokėtojas ir mokesčių administratorius. Turtas ir turto areštas. Turto arešto panaikinimas. Išvados.

Ištrauka

Mokesčiai – vienas iš seniausiai taikomų institutų, atsiradęs kartu su valstybe kaip pagrindinis jos institucijų bei funkcijų realizavimo materialinio aprūpinimo šaltinis. Tačiau, norint surinkti kuo daugiau mokesčių, turi būti kuo daugiau juos mokančių mokesčių mokėtojų ir, aišku, kuo turtingesnių. O kuo daugiau turima turto, tuo mažiau norima su juo išsiskirti. Todėl valstybei tam tikrais atvejais tenka imtis kraštutinių, drastiškų priemonių – turto arešto ir iš jo priverstine tvarka išskaičiuoti nesumokėtus mokesčius.
Valstybei, kaip visuomenės politinei organizacijai, vykdančiai atitinkamas bendras funkcijas, būtini piniginiai ištekliai savo funkcijoms realizuoti. Pagrindinis valstybės pajamų formavimo būdas, istoriškai atsiradęs kartu su valstybe, yra mokesčiai. Renkant mokesčius gaunamos lėšos valstybės institucijoms išlaikyti. Mokestis – "mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta piniginė prievolė valstybės (savivaldybės) funkcijoms vykdyti" . Mokesčiai kaip pagrindinis valstybės pajamų formavimo būdas susijęs tiek su valstybės, tiek praktiškai su visų krašto ūkio subjektų gyventojų materialiniais interesais. Todėl teisę nustatyti valstybinius mokesčius turi tik įstatymų leidžiamosios valdžios institucijos, veikianti šios valstybės vardu, t.y. Seimas. Tokiu būdu Seimas nustato Lietuvos Respublikos sistemą, mokesčio mokėtojus, reguliuoja kitus mokesčių surinkimą užtikrinančius santykius.
Pagal mokesčių administravimo įstatymą mokestis - visuotinai privalomas mokėjimas į valstybės ( savivaldybės) biudžetą ir fondus, t.y.įstatymais nustatytus mokesčius privalo mokėti visi asmenys, turintys apmokestinimo objektus ar besinaudojantys jais. Kaip konstatavo Konstitucinis Teismas 2000 m. gruodžio 6 d. nutarime, Konstitucijos 67 str. 15 p., pagal kurį Seimas nustato valstybinus mokesčius, ,,suformuoja ir mokesčių mokėtojo konstitucinę pareigą laiku sumokėti nustatyto dydžio mokesčius ״ .
Kaip matome, kadangi valstybės pagrindinis pajamų formavimo būdas, o kartu ir jos išlikimo pagrindas yra mokesčiai, ji ( valstybė) įvairiais įstatymais, pradedant aukščiausią juridinę galią turinčiu – Konstitucija, įtvirtina privalomą prievolę mokėti mokesčius. Ir valstybė, ir mokesčių mokėtojas turi daugybę įstatymuose įtvirtintų teisių ir pareigų, sudarančių jų teisinį statusą.
Pagal Mokesčių administravimo įstatymą mokesčių mokėtojas – " asmuo, kuriam mokesčių įstatymas nustato prievolę mokėti mokestį " . Aišku, kad ne kiekvienas mokesčių mokėtojas pilnai, laiku ir sąžiningai sumoka mokesčius. Tam tikra prasme galioja santykinė proporcija: kuo žemesnė mokesčio mokėtojo teisinė sąmonė, tuo turi būti griežtesni valstybės leidžiami įstatymai, užtikrinantys mokesčių surinkimą. Mokesčio mokėtojai yra labai nevienalytė šio teisinio santykio ( mokesčio mokėjimo prievolės ) šalis. "Mokesčio mokėtoju gali tapti tiek fizinis asmuo ( individas ), tiek juridinis asmuo, tiek kita organizacija, taip pat bet koks kitaip organizuotas teisės subjektas, nepriklausomai kokie jo santykiai su valstybe, nustačiusia mokestį ( t.y. ar jis priklauso jos jurisdikcijai, ar ne ). Vienus mokesčius moka tik juridiniai asmenys (pelno mokestį), kitus – tik individai ( gyventojų pajamų mokestį ), trečius - įvairūs mokesčio mokėtojai ( valstybės rinkliavą ) ״ .
Pagal ,, Mokesčių administravimo įstatymo״ I sk. 2 str. pateiktas pagrindines sąvokas, mokesčio administratorius - ,, už mokesčio administravimą atsakinga institucija ״ , o mokesčio administravimas - ,, mokesčio administratoriaus teisių ir pareigų bei mokesčio mokėtojo teisių ir pareigų įgyvendinimas, mokesčio apskaičiavimas, sumokėjimas ir išieškojimas, atsakomybės už netinkamą mokesčio apskaičiavimą ir mokėjimą taikymas, mokesčio paskirstymas, informacijos mokesčių mokėtojams teikimas ״ . Viena iš pagrindinių mokesčių administratoriaus teisių ir pareigų yra mokesčio mokėtojų patikrinimas. Jo paskirtis – išsiaiškinti, ar mokesčio mokėtojas teisingai apskaičiuoja, laiku moka mokesčius, ar nedaro piktybinių ar kitų mokesčių įstatymų pažeidimų ir pan.
Pagrindinės nuostatos, reguliuojančios mokesčio mokėtojo patikrinimą ir jo rezultatų įforminimą, įtvirtintos ,, Mokesčių administravimo įstatymo ״ 27 straipsnyje. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininkas 2001 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu patvirtino ,, Mokesčių mokėtojų patikrinimo atlikimo, patikrinimo rezultatų įforminimo ir patikrinimo aktų tvirtinimo taisykles ״. Pagrindinis dokumentas, kuriuo įforminami patikrinimo rezultatai, yra patikrinimo aktas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-07-15
DalykasTeisės kursinis darbas
KategorijaTeisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai15
Dydis15.57 KB
Autoriusriburzi
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokescio moketojo turto arestas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą