Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>NATO: Organizacijos ir agentūros bei kitos pavaldžios institucijos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

NATO: Organizacijos ir agentūros bei kitos pavaldžios institucijos

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Operatyvi logistika. Gamybos logistika ir įrengimai. Standartizacija. Civilinių ekstremalių situacijų planavimas. Skrydžių valdymas ir oro erdvės gynyba. Išankstinis įspėjimas iš oro. Ryšių ir informacinės sistemos. Elektroninė kova. Meteorologija. Karinė okeanografija. Mokslo tyrimai ir technologija. Kvalifikacijos kėlimas ir mokymas.

Ištrauka

Apskritai, Šiaurės Atlanto Tarybos, Gynybos planavimo komiteto,
Branduolinio planavimo grupės arba NATO karinio komiteto įsteigtos
pavaldžios institucijos veikia kaip patariamosios struktūros ir imasi konkrečių
tyrimų pagal motininių institucijų suteiktus įgaliojimus. Svarbiausias jų
uždavinys - rengti rekomendacijas dėl įvairių sričių politikos, kuriomis būtų
galima pasiremti priimant sprendimus.
Tačiau daugelis organizacijų ir agentūrų buvo įkurtos skirtingu laiku daug
konkretesnėms užduotims atlikti. Jos išsidėsčiusios NATO būstinėje Briuselyje
arba įvairiose Aljanso valstybėse narėse ir yra neatsiejama visos NATO
struktūros dalis. Jos veikia kaip specializuotų mokslo tyrimų ir informacijos,
Aljanso sprendimų įgyvendinimo, bendradarbiavimo programų bei sistemų
valdymo ir įgyvendinimo, kvalifikacijos kėlimo ir mokymo centrai.
Kai kurios iš anksčiau paminėtų institucijų yra tiesiogiai pavaldžios vienai
motininei institucijai, pavyzdžiui, Šiaurės Atlanto Tarybai arba Kariniam
komitetui. Kitos atsiskaito abejoms struktūroms arba turi platesnius įgaliojimus,
numatančius vadovavimo sistemoms arba tarnyboms, tenkinančioms viso
Aljanso poreikius, ar jų priežiūros galimybę. Tokiais atvejais joms "užduotis
skiriančiomis institucijomis" gali būti NATO strateginiai vadai arba kitos NATO
struktūros dalys.
Daugelis šiame skirsnyje įvardytų organizacijų priklauso NATO gamybos
ir logistikos organizacijų, žinomų kaip "NPLOs", kategorijai. Tai filialai,
įsteigti įgyvendinant Šiaurės Atlanto Sutartį. Kiekvienai NPLO Šiaurės Atlanto
Taryba suteikia organizacinį, administracinį ir finansinį savarankiškumą.
Jų užduotis - vadovaujantis savo statutais nustatyti dalyvaujančioms
valstybėms kolektyvinius reikalavimus atitinkamose kūrimo ir projektavimo,
gamybos, operacinės arba logistinės paramos bei valdymo srityse.
Remiantis Savitarpio supratimo memorandumais (MOUs), kuriuos pasirašo
kiekviena dalyvaujanti valstybė, NPLOs nariais gali nevaržomai tapti visos
NATO šalys.
Paprastai NPLO sudaro vyriausiasis politinis komitetas, Valdyba arba
Direktorių valdyba (kartais vadinama koordinavimo komitetu), kuri veikia kaip
organizacijos vadovaujantis padalinys ir atsako už valstybių narių kolektyvinių
interesų gynimą; Valdybos įsteigti pavaldūs komitetai arba darbo grupės,
kuriems tenka atsakomybė už konkrečius užduočių aspektus; ir vykdomoji
301
agentūra - NPLO valdymo struktūra, kuriai paprastai vadovauja generalinis
direktorius.
Pavadinimas, kuriuo apibūdinama visa atskirų NPLOs organizacinė
struktūra, paprastai baigiasi žodžiu "organizacija", o valdymo padalinys -
žodžiu "agentūra". Tai atsispindi atitinkamuose santrumpose, pavyzdžiui,
pavadinimas "NAMSO" apibūdina visą NATO techninio aprūpinimo ir tiekimo
organizaciją, o "NAMSA" - NATO techninio aprūpinimo ir tiekimo agentūrą.
Be anksčiau minėtų struktūrų veikia nemažas skaičius NATO projektų
koordinavimo komitetų (NPSCs) ir projektų biurų. "NATO projektas" pažymi
oficialų statusą, kurį Šalių ginkluotės vadovų konferencija (CNAD) suteikia
bendradarbiavimo projektams ginkluotės ir įrengimų srityse, kuriuose dalyvauja
dvi ar daugiau kaip dvi NATO valstybės. CNAD yra aukščiausioji NATO
institucija, atsakinga už bendradarbiavimą gamybos logistikos srityje.
Kiekvieną projekto koordinavimo komitetą reglamentuoja dalyvaujančių
valstybių vyriausybių susitarimas, susijęs su įrengimų įsigijimo programos
koordinavimu, vykdymu ir priežiūra. NPSCs įsteigiami pagal sutartas NATO
bendradarbiavimo procedūras karinės technikos, mokslo tyrimų, plėtros ir
gamybos srityse ir atsiskaito CNAD, kuri peržiūri padarytą pažangą ir
sprendžia, ar projektą tęsti, pakeisti, mažinti jo apimtis, ir, jeigu reikia, ar įkurti
projekto biurą.
Šiuo metu dirba apie 20 NATO projektų koordinavimo komitetų ir projektų
biurų. Jų sąrašas pateikiamas skyriaus pabaigoje1.
Tolesniuose skirsniuose pateikiama išsamesnė informacija apie anksčiau
aprašytus politikos komitetus, organizacijas ir agentūras, kurios sugrupuotos
pagal jų atitinkamas specializacijos sritis į šias kategorijas:
• operatyvi logistika;
• gamybos logistika ir įrengimai;
• standartizacija;
• civilinių ekstremalių situacijų planavimas;
• skrydžių valdymas ir oro erdvės gynyba;
• išankstinis įspėjimas iš oro;
• ryšių ir informacinės sistemos;
302
1 Be NATO gamybos ir logistikos organizacijų, projektų koordinavimo komitetų, agentūrų ir kitų
organizacijų, šiame skyriuje aprašomas daugelio politikos komitetų, užsiimančių techniniais
klausimais, vaidmuo.
• elektroninė kova;
• meteorologija;
• karinė okeanografija;
• mokslo tyrimai ir technologija;
• kvalifikacijos kėlimas ir mokymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-25
DalykasTeisės konspektas
KategorijaTeisė
TipasKonspektai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis51.61 KB
AutoriusAleksandr
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaTarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word NATO Organizacijos ir agenturos bei kitos pavaldzios institucijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 23 puslapiai 
  • Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą