Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Vartotojų teisių gynimas Lietuvoje
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Vartotojų teisių gynimas Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Istorija. Vartotojų teisių gynimo institucijos. NVTAT misija, tikslai ir pagrindinė veikla. Vartotojų teisių apsauga. Vartotojų teisės Lietuvoje. Vartotojų teisės Europos Sąjungoje (ES). Vartotojų švietimas ir informavimas. Su produktų sauga nesusijusios vartotojų teisės. Produktų sauga ir kokybė. Nesąžiningos sutarčių sąlygos. Sankcijos už vartotojų teisių pažeidimus.

Ištrauka

Vartotojų teisių gynimas yra viena iš svarbiausių valstybės ekonominės ir socialinės politikos sričių. Tinkamas vartotojų teisių apsaugos lygis – viena iš prielaidų sėkmingai įsilieti į Europos Sąjungos vieningą rinką.
Lietuvoje vykdomos vartotojų politikos tikslas - užtikrinti lygias galimybes vartotojui, kartu su gamintoju bei paslaugos tiekėju, naudotis rinkos teikiama nauda. Tačiau šis tikslas nėra lengvai pasiekiamas, nes būti lygiateisiu rinkos partneriu gali tik išprusę vartotojai, kurių interesai yra efektyviai atstovaujami tiek valstybinių, tiek ir nevyriausybinių, vartotojų teises ginančių institucijų. Kiekvienas mūsų esame vartotojai, ir kasdien susiduriame su prekėmis ir paslaugomis, kurias perkant reikalingos tam tikros žinios bei gebėjimai. Vartotojo gebėjimai bei žinios yra įgyjamos per laiką, ugdymo ir praktikos dėka.
Vartotojų teisių apsaugos pagrindas – 1994 m. priimtas Vartotojų teisių gynimo įstatymas, kuris 2000 m. buvo pakeistas nauja šio įstatymo redakcija. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2001-2004 metų Vyriausybės programos VII skyriuje vienu iš prioritetų nurodė: "Užtikrinti aukštą vartotojų apsaugos lygį, sukuriant vartotojų teisių apsaugos sistemą, suderintą su Europos Sąjungos teise, stiprinti ir tobulinti vartotojų teisių apsaugos ir produktų saugos kontrolės institucijų sistemą, vykdyti vartotojų švietimą".
Aukštas vartotojų teisių apsaugos lygis tiesiogiai įtakoja ir verslo konkurencingumą, aukštą prekių ir paslaugų kokybę, formuoja sąžiningą verslo praktiką, kurioje išlaikomas balansas tarp verslo plėtros ir vartotojų poreikių tenkinimo, teikiant į rinka tik saugias , aukštos kokybės prekes ir paslaugas. Tačiau šis tikslas nėra lengvai pasiekiamas, nes būti lygiateisiu rinkos partneriu gali tik išprusę vartotojai, kurių interesai yra efektyviai atstovaujami tiek valstybinių, tiek ir nevyriausybinių, vartotojų teises ginančių institucijų.
Tik gerai informuotas žmogus gali pats nuspręsti, kaip jam elgtis vienu ar kitu atveju, ir kuo daugiau žmonių suvoks, kad reikalingos žinios ir papildoma informacija, tuo daugiau tikimybės, kad vartotojas pats sugebės apginti savo ekonominius interesus.
Vartotojų organizacijos teikiamos paslaugos daro įtaką gyvenimo kokybės saugumui. Geranoriškumas bei kompetencija sudaro sąlygas organizacijai tapti veiksmingu padėjėju ir rimtu konsultantu daugeliui piliečių bei organizacijų. Gražios pastangos virsta prasmingais darbais, keliant kiekvieno iš mūsų gerovę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-27
DalykasTeisės kursinis darbas
KategorijaTeisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis28.75 KB
AutoriusEglė
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vartotoju teisiu gynimas Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 17 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą