Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Specialieji teismai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Specialieji teismai

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Specialiųjų teismų samprata ir jų pagrindiniai bruožai. Lietuvos Respublikos administracinių teismų kompetencijos ypatumai. Administracinių teismų kompetencijai priskirtinos bylos. Apygardos administracinių teismų kompetencija. Išskirtinė Vilniaus apygardos administracinio teismo kompetencija. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo kompetencija. Išvados. Priedas: administracinio teismo struktūra.

Ištrauka

Viena iš esminių aplinkybių, kuria XVIII – XIX a. grįstas teismų nepriklausomumo principas, buvo ta, kad žmogui turi būti suteikta reali galimybė apsiginti nuo visagalio absoliuto – valstybės, kai ši mėgina nepagrįstai riboti jo teises. Ilgainiui ši idėja taip įsišaknijo demokratinėse valstybėse, jog šiandien daugeliu atvejų pripažįstama, kad teisminė valdžia yra galingesnė už kitas dvi ir net gali kištis į jų veiklos sritį.
Pasaulinė praktika rodo, kad asmens gynimas nuo valstybės savivalės paprastai įgyvendinamas dviem būdais: per bendrosios kompetencijos teismų arba per specializuotų administracinių teismų sistemą. Ilgą laiką Lietuvoje veikė pirmoji sistema, tai yra, visi ginčai su valstybe spręsti Civilinio proceso kodekse įtvirtinta bylų, kylančių iš administracinių teisinių santykių, teisena. Šiuos ginčus nagrinėjo bendrosios kompetencijos teismai. Padėtis iš esmės pradėjo keistis 1998 m birželio 25 d Seimui priėmus naują Teisinės sistemos reformos metmenų redakciją, kurioje nustatyta, kad bendrųjų teismų sistemos pagrindu Lietuvoje įsteigiami dviejų instancijų specialieji administraciniai teismai, kurių kompetencijai perduodamos bylos, kylančios iš administracinių teisinių santykių. Sudarius tinkamas ekonomines, finansines ir organizacines prielaidas, siekta sukurti savarankišką administracinių teismų sistemą. Šis Metmenyse įtvirtintas specializuotų administracinių teismų įsteigimo planas teisiniu lygiu buvo įgyvendintas 1999 m. sausio 14 d. Seimui priėmus Administracinių bylų teisenos įstatymą, Lietuvos Respublikos administracinių teismų įsteigimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymą, kurie įsigaliojo nuo 1999 m. gegužės 1 dienos.
Šio darbo objektas – specialieji teismai ir jų kompetencijos.
Keliamas darbo tikslas – išnagrinėti specialiųjų (administracinių) teismų sistemą Lietuvoje.
Atsižvelgiant į darbo tikslą keliami šie uždaviniai:
Išanalizuoti specialiųjų teismų vystymosi prielaidas;
Išskirti Lietuvos Respublikos administracinių teismų kompetencijos ypatumus.
Apibūdinti Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo, apygardų administracinių teismų pagrindinius bruožus.
Lietuvos Respublikos Konstitucija nurodo, kad teisingumą mūsų šalyje vykdo tik teismai. Teisėjai ir teismai, vykdydami teisingumą, yra nepriklausomi . Bylas nagrinėjantys teisėjai vadovaujasi tik įstatymu. Jie negali taikyti Konstitucijai prieštaraujančio įstatymo. Įsigaliojus naujos redakcijos Lietuvos Respublikos teismų įstatymui bei Nacionalinės teismų administracijos įstatymui, nuo 2002 m. gegužės 1 d. savo veiklą pradėjo Nacionalinė teismų administracija. Pagrindinė šios įstaigos veiklos kryptis - padėti teismų savivaldos institucijoms įgyvendinti savo funkcijas.
Remiantis teismų įstatymu Lietuvos Respublikos vientisą teismų sistemą sudaro bendrosios kompetencijos ir specialieji teismai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-02
DalykasTeisės referatas
KategorijaTeisė
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis40.55 KB
AutoriusMantas
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialieji teismai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą