Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Lietuvos Respublikos Seimo veikla
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos Respublikos Seimo veikla

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įžanga. Konstitucinis Seimo, kaip įstatymų leidžiamosios valdžios, statusas. Seimo kompetencija įstatymų leidybos sferoje. Seimo ir kitų valstybės valdžių santykis įstatymų leidybos sferoje. Išvados.

Ištrauka

1992 m. referendumu priimtos Lietuvos Respublikos Konstitucijos preambulėje yra įtvirtintas pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės siekis. Vienas esminių tokios konstitucinės santvarkos bruožų yra valdžių padalijimas, kuris būdingas visoms demokratinėms respublikoms. Šis principas – priemonė, šalinanti valdžios monopolizavimo galimybę, o tai padeda efektyviau užtikrinti ir įgyvendinti žmogaus prigimtines teises ir laisves. Pagal tradicinę valdžių padalijimo sampratą valstybės valdžia skirstoma į įstatymų leidžiamąją, vykdomąją ir teisminę. Siekiant užtikrinti realų šio principo įgyvendinimą Konstitucijoje bei kituose norminiuose aktuose yra įtvirtinta šių institucijų kompetencija, nustatomi jų tarpusavio ryšiai įgyvendinant valstybės valdžią. Kaip matėme, viena svarbiausių valstybės valdžios institucijų yra Seimas – įstatymų leidžiamoji valdžia, kuriai Tauta, turinti suverenitetą, deleguoja įstatymų leidybos teisę, tam, kad būtų užtikrintas jos interesų įgyvendinimas per demokratiškai išrinktus atstovus. Lietuvos Respublikos Konstitucija Seimui suteikia gana plačią kompetenciją valstybės valdyme, tačiau bene svarbiausia Seimo veiklos kryptis yra įstatymų leidyba. Todėl savo darbe analizuosiu Seimo, kaip įstatymų leidžiamosios valdžios, įgaliojimus ir kompetenciją, aptarsiu įstatymų leidybos procedūrą, ryšį su kitomis valstybinėmis valdžios institucijomis šioje valdymo sferoje bei kitus aktualius klausimus, kurie siejasi su demokratinės valstybės pagrindu – įstatymų leidyba.
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. skelbia:"Valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Valdžios galias riboja Konstitucija.Valdžios įstaigos tarnauja žmonėms." Tai išvestinis Konstitucijos principas, kuris įtvirtina valdžių padalijimo principą, kurį dar XVII amžiuje, kaip demokratinės valstybės esminį bruožą iškėlė Š.L.Monteskjė. Konstitucijos, kurios V skirsnyje įtvirtinti Seimo, kaip vienos iš valstybės valdžios, kompetencija, įgaliojimai, struktūra, pagrindiniai veiklos principai, nuostatos nurodo, kad įstatymų leidžiamąją valdžią Lietuvoje įgyvendina Seimas, kuriam Tauta deleguoja savo suverenią galią per tiesioginius ir demokratinius rinkimus. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, į kurio kompetenciją įeina Konstitucijos normų aiškinimas, savo sprendimuose pateikė įvairias Seimo, kaip valdžios institucijos teisines charakteristikas. "Seimas – viena iš aukščiausių valstybės valdžios institucijų." ( 1998m.balandžio 21 d. Konstitucinio Teismo nutarimas.) Seimas traktuojamas kaip tautos atstovybė, kuriai priklauso tokios įgaliojimų grupės: " Seimas leidžia įstatymus, prižiūri Vyriausybės veiklą, tvirtina valstybės biudžetą ir prižiūri, kaip jis vykdomas, sprendžia kitus Konstitucijos numatytus klausimus." ( 1998m. balandžio 21d. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimas.) Kaip matome, Seimas suprantamas kaip Tautos atstovybė, institucija, išreiškianti ir atstovaujanti Tautos interesus ir teisinę valią. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-05
DalykasTeisės referatas
KategorijaTeisė
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis11.74 KB
Autoriusaa
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaAleksandro Stulginskio universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos Respublikos Seimo veikla [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Aleksandro Stulginskio universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą