Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Institucinė mokesčių įstatymų taikymo kontrolė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Institucinė mokesčių įstatymų taikymo kontrolė

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233
Aprašymas

Įvadas. Centrinis mokesčių administratorius. Centrinis mokesčių administratorius – kas tai. VMI struktūra. VMI funkcijos. Mokesčių administratoriaus teisės. Mokesčių administratoriaus pareigos. Centrinio mokesčių administratoriaus nagrinėjamų skundų tvarka. Sprendimai, priimti išnagrinėjus skundą. Mokestinių ginčų bylų proceso atnaujinimas. Mokestinių ginčų komisija. Mokestinių ginčų komisija – kas tai? Komisijos struktūra ir darbo organizavimas. Komisijos kompetencija. Pasirengimas nagrinėti skundą. Skundo nagrinėjimas. Sprendimo priėmimas. Statistika. Vilniaus apygardos administracinis teismas. Administracinis teismas – kas tai? Apygardos administraciniai teismai. Vilniaus apygardos administracinio teismo kompetencija. Veiklos teritorija. Skundo padavimas. Bylos šalys ir teismo procesas. Statistika. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo samprata ir kompetencija. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo galimi sprendimai. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjui keliami reikalavimai. Statistika. Išvados. Summary.

Ištrauka

Kiekviena pasaulio valstybė atlieka daug įvairių funkcijų: apsaugos, gamybinės ir komercinės veiklos, vystymo, administracines, todėl valstybei vykdančiai šias funkcijas yra būtini finansiniai ištekliai joms realizuoti. Taigi valstybės žinion ir nuosavybėn įstatymų nustatytais būdais bei tvarka pereina dalis krašto nacionalinių pajamų. Skirstant ir perskirstant nacionalines pajamas, dalis jų lieka gamintojams bei kitiems ūkio subjektams, o dalis atitenka valstybei, kuri taip pat perima dalį gyventojų asmeninių pajamų. Valstybės perimtos piniginės lėšos įgauna valstybės pajamų formą. Valstybės pajamos – tai finansiniai ištekliai, kurie paskirstant visuomenės nacionalines pajamas pereina valstybės žinion, yra kaupiami valstybės (savivaldybių) biudžete bei fonduose ir yra naudojami valstybės funkcijoms finansuoti. Valstybės pajamos pasižymi įvairiais jų gavimo būdais. Šiuo atžvilgiu jos skirstomos į mokestines ir nemokestines. Mūsų temai aktualiau yra apibrėžti, kad mokestinės pajamos gaunamos renkant mokesčius, kuriems būdingas visuotinis privalomumas ir individualus neatlygintinumas. Prievolė mokėti mokesčius daro esminį poveikį mokesčių mokėtojų turtiniams santykiams, riboja jų nuosavybės teisę ir t.t. Siekiant sukurti darnią, šiuolaikinę, socialinį teisingumą atitinkančią mokesčių sistemą ne mažiau svarbu užtikrinti teisingą ir vienodą mokesčių įstatymų taikymą visiems mokesčių mokėtojams, jų teisių apsaugą, įgyvendinti teisingumą mokesčių srityje.
Plačiąja prasme mokesčių mokėtojų teisės yra ginamos naudojant įvairias valstybės nustatytas teisines, ekonomines, ideologines ir kitokias priemones. Siaurąja prasme mokesčių mokėtojų teisių apsauga užtikrinama nagrinėjant mokestinius ginčus, kurie kyla tarp mokesčių mokėtojo ir mokesčių administratoriaus ar jo pareigūno. Mokestinių ginčų terminas Lietuvoje oficialiai pradėtas vartoti 1995 metais, kai buvo priimtas Mokesčių administravimo įstatymas, kurio X skyrius reglamentavo mokestinius ginčus ir bylinėjimosi tvarką. Bet šis skyrius buvo neišsamus, daug problemų, susijusių su mokestinių ginčų kilimu ir nagrinėjimu nebuvo išspręstos, todėl Lietuvos Respublikos Seimas 2001 m. birželio 26 d. priėmė Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymą, į kurį buvo įtraukta mokestinių ginčų, kaip teisinio reiškinio sąvoka. Mokesčių administravimo įstatymas taip apibrėžia mokestinių ginčų sąvoką: Mokestiniai ginčai – ginčai, kylantys tarp mokesčių mokėtojo ir mokesčių administratoriaus dėl sprendimo dėl patikrinimo akto tvirtinimo ar kito panašaus pobūdžio sprendimo, pagal kurį mokesčių mokėtojui naujai apskaičiuojamas ir nurodomas sumokėti mokestis, taip pat dėl mokesčių administratoriaus sprendimo atsisakyti grąžinti (įskaityti) mokesčio permoką (skirtumą). Mokestiniam ginčui kilti būtinos šios sąlygos: mokesčio administratorius turi atlikti mokesčio mokėtojo patikrinimą, surašyti patikrinimo aktą, įstatymo nustatyta tvarka įteikti mokesčių mokėtojui, kurį mokesčių mokėtojas apskundžia. Šiuos ginčus nagrinėja įgaliotos institucijos, o nagrinėjimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymas ir Administracinių bylų teisenos įstatymas, kuriais mes ir rėmėmės savo darbe. Taip pat apie mokestinius ginčus rašė A. Marcijonas, B. Sudavičius "Mokesčių teisėje" , bei Smalakienė daktaro disertacijoje "Mokestinių ginčų proceso teisinė analizė". Daug informacijos šia tema galime rasti ir oficialiuose valstybinių įstaigų internetiniuose tinklalapiuose.
Mokestinių ginčų nagrinėjimas skirstomas į dvi sudėtines dalis:
1. Ikiteisminis mokestinių ginčų nagrinėjimas, atliekamas centrinio mokesčių administratoriaus ir Mokestinių ginčų komisijoje;
2. Teisminis mokestinių ginčų nagrinėjimas Vilniaus apygardos administraciniame teisme ir Vyriausiajame administraciniame teisme.
Iki 2001 m. birželio 26 d. mokestinių ginčų bylas nagrinėjo vietos mokesčių administratorius, centrinis mokesčių administratorius, Mokestinių ginčų komisija ir teismas. Lietuvos Respublikos Seimas, priimdamas 2001 m. birželio 26 d. Mokesčių administravimo pakeitimo ir papildymo įstatymą, panaikino mokestinių ginčų nagrinėjimo pakopą vietos mokesčių administratoriaus lygiu, taip šį procesą supaprastindamas bei garantuodamas operatyvesnį ir objektyvesnį ginčo tyrimą. Taigi dabar vietos administratorius mokestinių ginčų procese dalyvauja tik tiek, kad per jį paduodamas skundas centriniam mokesčių administratoriui.
Atsižvelgdami į mokestinių ginčų nagrinėjimo stadijas, siekėme tikslo kuo išsamiau aptarti ir kuo geriau susipažinti su kiekviena mokestinio ginčo proceso stadijoje dalyvaujančia institucija. Įgyvendindami šį tikslą išsikėlėme sau uždavinius:
- aptarti mokestinius ginčus nagrinėjančių institucijų struktūrą, formavimo tvarką;
- detalizuoti šių institucijų funkcijas;
- aprašyti skundų nagrinėjimo tvarką kiekvienoje iš mokesčių ginčus nagrinėjančioje institucijoje;
- paminėti galimus sprendimus išnagrinėjus skundą ir statistiką, kiek ir kokių sprendimų buvo priimta atitinkamoje institucijoje.
Pagal tai kokios institucijos nagrinėja mokestinius ginčus sudarėme skyrius ir poskyrius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-07
DalykasTeisės kursinis darbas
KategorijaTeisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai16
Dydis43.47 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Institucine mokesciu istatymu taikymo kontrole [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą