Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Autorių teisių kolektyvinio administravimo organizacijos ir jų funkcijos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Autorių teisių kolektyvinio administravimo organizacijos ir jų funkcijos

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Autorių teisių kolektyvinio administravimo organizacijos ir jų funkcijos. Įvadas. Autorių teisių atsiradimas. Autoriaus teisė Lietuvoje. Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymas. Svarbiausi autorių teisių objektai. Autorių teisių kolektyvinis administravimas. LATGA-A. LATGA-A administruojamos teisės. LATGA-A funkcijos. Autorių teisių pažeidimai. Išvados.

Ištrauka

Atskirti "gera" nuo "bloga" kiekvienas mokėmės dar ankstyvoje jaunystėje. Manau kiekvienam tėvai stengėsi išaiškinti, kad svetimo daikto imti negalima, kad reikia atsiklausti, gauti leidimą. Iš tėvų gautas supratimas, o taip pat ir suvokiamos elementarios moralės normos turėtų galutinai suformuoti sąžiningą elgesį svetimų vertybių atžvilgiu (tiek materialių, tiek ne materialių vertybių). Tačiau jei tai iš tikrųjų pilnai funkcionuotų, šiandien nieko negirdėtumėme apie autorių teisių pažeidimus ir nebūtų beveik visame pasaulyje susikūrusių asociacijų, ginančių autorių teises. Autorių teisės gina daugelio sričių kūrinius, kaip pavyzdžiui programinė įranga kompiuteriams ar duomenų bazių informacija, tačiau šiame darbe aš stengsiuosi rašyti apibendrintai, o ne apie atskiras sritis.
Autorių teisės saugo kūrėjo kūrybos išraišką. Bet apie viską iš pradžių, apie autorių teises buvo prabilta žymiai vėliau nei pradėta rašyti knygas ar tapyti paveikslus.
Autorių teisės neatsirado kartu su pačiais kūriniais. Senais laikais, kaip pavyzdžiui rašytojas parašydavo knygą, ar dailininkas nutapydavo paveikslą, jį žinoma galėdavo parduoti. Kartu su pardavimo faktu, visos teisės į autorinį kūrinį priklausydavo pirkėjui. Lygiai taip kaip ir paskolinant daiką, sutartam laikotarpiui visos teisės būdavo perduodamos. Naujasis savininkas su meno kūriniais galėjo daryti ką nori, tame tarpe ir kopijuoti, kopijas parduoti, gauti pelną... Ir niekas nekalbėjo apie autorių teisių pažeidimą, netgi priešingai! Menininkui būdavo didžiulė garbė, jei jo kūrinys kopijuojamas. Tai, kad meno ar kultūros išraiškos būdavo kopijuojamos, reiškė didį autoriaus pripažinimą, garsino vardą. Už autorinio darbo kopijavimą autoriui nebuvo mokama, todėl dauguma menininkų greta kūrybos dirbdavo ir kitus darbus, arba ieškodavo rėmėjų, mecenatų ir pan.
Šios, tais laikais natūraliomis laikytos kūrybos sąlygos ir neatlygintinas pakartotinis meno dirbinių panaudojimas, iš esmės pasikeitė tik naujaisiais amžiais, prasidėjus industrinei revoliucijai, t.y. išradus masinės gamybos metodus. Ypač didelę reikšmę turėjo knygų spausdinimas. Staiga atsirado galimybė palyginus labai greitai "dauginti" knygas, kurių vertė aišku nei iš tolo neprilygo originaliam, ranka rašytam vienetiniam kūriniui. Tuomet ir atsirado kalbos apie autorių teises, nes tuščios knygos kainą suskaičiuoti įmanoma, o kiek priklauso turinio autoriui – susitarimo dalykas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-20
DalykasTeisės referatas
KategorijaTeisė
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis30.05 KB
AutoriusAiste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasD. Bluvšteinas
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasMenų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Autoriu teisiu kolektyvinio administravimo organizacijos ir ju funkcijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 3 Klasė/kursas
  • D. Bluvšteinas
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą