Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Lietuvos admininistracinių teismų sistema lyginamuoju aspektu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos admininistracinių teismų sistema lyginamuoju aspektu

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Administracinės justicijos modeliai. Lietuvos administracinių teismų sistemos kūrimasis. Administracinių teismų sistemos struktūra: pakopos ir instancijos. Administracinių teismų kompetencija. Apygardos teismų kompetencija. Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo kompetencija. Administracinių teismų ir bendrosios kompetencijos teismų lyginamoji analizė. Kasacijos problema Lietuvos administracinių teismų sistemoje. Išvados.

Ištrauka

Teisės moksle yra skiriamos dvi administracinės justicijos sampratos:
1) Dualistinė
2) Monistinė
Dualistinė administracinės justicijos sistema yra tuomet, kai administraciniu ginčus pagal asmenų kreipimąsi teisinių procedūrų tvarka nagrinėja kiekviena jurisdikcines funkcijas atliekanti institucija, tai yra ne tik teismai, bet ir kvaziteisminės arba administracinės institucijos. Taigi yra derinamas jurisdikcinių funkcijų administracine ir teismine tvarka vykdymas.
Pagal monistinę sampratą administracinė justicija yra teisingumo įgyvendinimas teisminio proceso tvarka nepriklausomose institucijose, t.y. teismuose, nagrinėjant administarcinius ginčus dėl žmogaus subjektinių teisių ir interesų pažeidimo bei viešojo administravimo subjektų veiksmų teisėtumo. Šiuo požiūriu kalbama apie administracinės justicijos atvejus, apimančius tiek savarankiškus specializuotus administracinius teismus, tiek administracinius teismus bendrosios kompetencijos teismų sistemoje.
Dažniausiai anglosaksų tradicijos valstybėse remiamasi dualistine administracinės justicijos samprata, o kontinentinės teisės tradicijos valstybėse – monistine. Pagal šias administracinės justicijos sampratas yra skiriami šie administracinės justicijos modeliai:
1) Bendroji administracinė justicija
2) Specialioji administracinė justicija
Bendroji administracinė justicija yra tuomet, kai administracinių ginčų sprendimas priskirtas kvaziteisminėms institucijoms ir/arba bendrosios kompetencijos teismams. Toks justicijos modelis egzituoja Didžiojoje Britanijoje, Danijoje, Šveicarijoje, Norvegijoje ir kitose valstybėse.
Specialioji administracinė justicija, skiriama specialioms teismo institucijoms (teismams). Išskiriamos dvi specialios administracinės justicijos modelio modifikacijos:
i) Prancūziškasis modelis
ii) Vokiškasis modelis
Pagal prancūziškąjį modelį yra specializuotos institucijos, atskiros nuo bendrosios kompetencijos teismų ir patenkančios į viešosios administracijos įtaką. Šis modelis egzistuoja Prancūzijoje, Graikijoje, Italijoje.
Pagal vokiškąjį modelį yra savarankiški specializuoti administraciniai teismai. Šie specializuoti teismai yra nepriklausomi tiek nuo viešosios administracijos, tiek nuo bendrosios kompetencijos teismų. Šis modelį pasirinkusios Vokietija, Austrija, Čekija, taip pat ir Lietuva.
Savarankiškų administracinių teismų sistemos sukūrimo teisine prielaida galima laikyti Lietuvos Respublikos Konstitucijos 111 straipsnį, kuriame numatyta, jog administracinių, darbo, šeimos ir kitų kategorijų byloms nagrinėti pagal įstatymą gali būti įsteigti specializuoti teismai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-12-14
DalykasTeisės referatas
KategorijaTeisė
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis22.19 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDr. Deividas Poška
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos admininistraciniu teismu sistema lyginamuoju aspektu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Dr. Deividas Poška
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą