Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Teisinio įstatymo koncepcija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Teisinio įstatymo koncepcija

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadinė dalis. Dėstomoji dalis. Teisinio įstatymo sąvoka įstatymų leidyboje. Teisinio įstatymo sąvoka. Įstatymų leidybos procesas teisinio įstatymo atžvilgiu. Konstitucinės justicijos raida pasaulyje. Lietuvos Respublikos (LR) konstitucinio teismo kontrolės ypatumai. Išvados.

Ištrauka

Šiuolaikinėje teisinėje aplinkoje nemažą dalį mokslininkų kamuoja klausimas, koks gi yra teisės ir įstatymo santykis; ar skiriasi teisė nuo įstatymo, jeigu taip, tai kuo; o gal šios sąvokos sutampa. Vertėtų pažymėti, kad docentas daktaras D. Beinoravičius moksliniame darbe "Teisės ir įstatymo santykis" deramai atkreipė dėmesį į tai, kad teisės ir įstatymo santykio raidą geriausia apžvelgti per teisės ir įstatymo santykio istorinę raidą. Galime trumpai išskirti, kad mitologija darė nemažą įtaką teisės ir įstatymo sampratai, nes dauguma autorių pažymi, kad senovės valstybių gyventojai savo teisę ir įstatymus dažniausiai kildina iš dievų . Nes įstatymų leidybos pirminis šaltinis yra dievų valia, kuri perduodama vietininkams žemėje. Galime rasti daugybę atvejų kuomet teisės normos kartu buvo ir religinės normos. Teisė nustatė tam tikras elgesio taisykles, kuriu žmonės negalėjo pažeisti, kitaip tariant, kuriant įstatymus buvo vadovaujantis teise.
Remiantis senovės egiptiečių teisės ir įstatymo samprata, galime išskirti pagrindinius elementus, kad pagal egiptiečių teisingumą visi žmonės iš prigimties yra lygūs, taip pat buvo akcentuojama, kad pažeisti šią lygybę, kuri yra duota nuo Dievo, tai pažeisti dieviškąjį įstatymą arba teisę. Galime teigti, kad įstatymo šaltinis Senovės Egipte buvo dieviškoji teisė, nes ne bet koks įstatymas yra teisingas ir teisėtas, tuo tik išryškinamas teisės pirmumas įstatymui.
Panašų požiūrį į teisę ir įstatymus galime aptikti ir Šumerų civilizacijos istorijoje. Juk Šumerų ir Babilono civilizacija galima sakyti vainikuota Hamurabio teisynu, kurio preambulėje iškilmingai pabrėžiama remiantis teise ginti silpnuosius nuo stipriųjų agresijos. Šis teisynas stebina savo struktūra ir reikšmingas tuo, kad sukurtas kaip vientisas aktas, pagrįstas neginčijamomis vertybėmis.
O graikai teisingumą suprato kaip savo prigimtinę dievišką teisę, nes ji konkretina dievų teisingumą. Taip pat buvo sakoma, kad būtina laikytis įstatymų visiems – tiek gyventojams, tiek valdytojams, nes ten, kur viešpatauja įstatymas, valstybė klesti.
Kitokią įstatymo ir teisės aiškinimą galime aptikti Romos imperijos teisininkų darbuose, nors jie buvo rašomi remiantis graikų mąstytojų mintimis ir pažiūromis. Ypač reikšmingas teisinės minties plėtotei Romos teisės aktų kodifikavimas, kuris siejamas su Gregoriano kodeksais. Vertėtų pasakyti, kad buvo manoma, kad "prigimtis" nustato tam tikras normas, kurių pozityvioji teisė turi laikytis, todėl, kaip teigė Ciceronas, "neteisingas" įstatymas paprasčiausiai nėra įstatymas . Kaip žinome, romėnų teisės principai vėliau buvo perimti kitų valstybių ir tapo jų veikiančiąja teise bei teisinės doktrinos principais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-29
DalykasTeisės referatas
KategorijaTeisė
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai37 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis31.92 KB
Autoriusakvilina
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasBeinoravičius
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Teisinio istatymo koncepcija [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Beinoravičius
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą